Gratis nyhetsbrevsskola

Gratis NyhetsbrevskolaSyfte med vår nyhetsbrevskola är att hjälpa svenska företag och dig som marknadsförare att få en så effektiv e-postmarknadsföring som möjligt. Vi vill hjälpa er att förstå vad det finns för möjligheter man även vilka begränsningar man kan stöta på när man jobbar med e-post som budskapsbärare. Nyhetsbrev och säljbrev via e-post används i dag av allt fler företag, men med relativt stor variation när det kommer till kunskap om hur man ska använda sitt nyhetsbrev program.

Som jag tidigare skrivit så vill vi med gratis nyhetsbrevskola hjälpa er att hitta ett sätt som passar er att jobba. Att använda sig av nyhetsbrev och tänka e-postmarknadsföring ska kännas naturligt och finnas med i er marknadsplan.

  • Tankar kring nyhetsbrev

    Här har Vi samlat våra tankar om nyhetsbrev, på något sätt måste man rannsaka sig själv och gå till botten med hur man vill kommunicera.
    Läs mer

  • E-postmarknadsföring

    Vill du tjäna pengar på dina befintliga kunder? Lär dig utnyttja kraften i e-postmarknadsföringen fullt ut.
    Läs mer

  • Starta ett Nyhetsbrev

    Att säga till sig själv "Nu ska jag starta ett nyhetsbrev" är ju själklart välldigt enkelt. Men vad ska man egentligen tänka på innan man slänger sig in i ett nyhetsbrevs projekt?
    Läs mer

  • Nyhetsbrevs prenumeranter

  • Svenska Nyhetsbrev

    Här presentera olika svenska nyhetsbrev som vi tycker är bra. För att se fler Svenska nyhetsbrev klicka här www.nyhetsbrev.eu!
    Läs mer

  • Skicka Nyhetsbrev

    Några samlade tips till när du ska skicka dina nyhetsbrev. Vilken tidpunkt och när i veckan man ska skicka ett nyhetsbrev är mycket viktig att veta, för att få en så hög öppningsfrekvens som möjligt.
    Läs mer

  • Nyhetsbrev program

    Saker du bör tänka på när du ska välja vilket program du ska använda för att skicka dina nyhetsbrev.
    Läs mer

  • Mobil E-post

    Mobil E-post är ett begräpp som används mer och mer. I och med att Androider och Iphones har tagit allt större marknadsandelar, så bör man även ta med detta i beräkningarna när man planerar sin e-postkommunikation. Detta kan man enkelt göra på följande sätt...
    Läs mer

  • Utgivningsplan för nyhetsbrev

    Oj oj oj.. Jag brukar alltid börja med att säga till den som är ansvarig för nyhetsbrevet "Hur ser din utgivningsplan ut för nyhetsbrevet?". Till svar får man oftast utgivningsplan? Hur menar du då? Nu ska jag en gång för alla förklara de fördelar med att lägga en utgivningsplan och följa den.
    Läs mer

  • Gallupundersökning med nyhetsbrev

    Fördelen med att använda sig av nyhetsbrevet som bärare av gallupundersökningar är många. Är man tillräckligt slug så kommer ni få en positiv överraskning på hur många utav era prenumeranter som är villiga att svara på era frågor.
    Läs mer

  • Tävlingar i nyhetsbrevet

    Att använda sig av tävlingar i nyhetsbrev har visat sig vara ett bra sätt att öka sin öppningsfrekvens. Även att behålla sina prenumeranters intresse för nyhetsbrevet. Men rent företagsmässigt så bidrar tävlingarna till att uppdatera eller samla in uppgifter om de tidigare anonyma nyhetsbrevs prenumeranterna.
    Läs mer

  • Händelsestyrda nyhetsbrev

    Arbeta mer med händelsestyrda nyhetsbrev, det är tyvärr många som missar detta. När en ny prenumerant registrerar sig till ditt nyhetsbrev så förväntar denna sig att det ska hända något på direkten. Så kika in här för att få några tipps till hur du kan ge dem en trevlig överraskning.
    Läs mer