« Tillbaka till E-postmarknadsföring

Det vi i branschen kallar e-postmarknadsföring är egentligen…

Marknadsföring via e-post i form av tex nyhetsbrev, inbjudningar, erbjudanden och bekräftelser. Det fiffiga med att använda sig utav en plan för sin e-postmarknadsföring är att man alltid kan kommunicera med sina kunder/medlemmar på ett direkt och ärligt sätt.

Vad folk säger/tycker och vad folk gör är helt olika saker.

Detta kommer du ganska snart få förståelse för, tack vare din e-postmarknadsföring och de nyhetsbrev, inbjudningar mm som ni skickar ut. Vad folk säger/tycker och vad folk gör är helt olika saker. Ta detta exempel… När jag började min bana som dammsugareförsäljare så sa alla jag pratade med att de aldrig hade köpt en dammsugare utav en ”dörr försäljare” och skulle aldrig göra det heller. Men det roliga var att jag sålde 15 stycken 25 000kr maskiner under två månader. Detta till folk som inte hade en aning om att jag skulle komma och knacka på just deras dörr. Vad jag vill komma med detta är att folk inte vill/vågar berätta för sina nära och kära att de har fastnat för ett erbjudande som de inte själva har letat fram. Man vill inte framstå som ‘lätt övertygad’, att vem som helst kan knacka på dörren eller skicka ett nyhetsbrev och sedan är affären klar. Detta till trotts att det kanske är en utav de bästa saker de har införskaffats.

Hur ska jag tolka reaktioner på min e-postmarknadsföring?

När man får en reaktion på sin e-postmarknadsföring så måste man vara snabb på att ge svar på tal. De flesta som svarar på din e-postmarknadsföring vill i självaverket bara veta att det existerar någon bakom utskicket. Och att det inte bara är något auto genererat utskick. Så därför säger jag till er, läs mellan raderna på vad dina kunder skriver och på vad de egentligen vill ha ut av att svara på din kampanj. De är oftast de som ropar högst som är potentiellt de bästa kunderna. Men de vill bara göra er uppmärksamma på att de minsann inte kommer att bli ”lurade” till att köpa. Utan kommer de köpa så är det deras fria val och de själva som har valt er och inte tvärt om.

« Tillbaka till E-postmarknadsföring