« Tillbaka till Händelsestyrda nyhetsbrev

Dra nytta av nyfikenheten hos din nya prenumerant.

Det vanliga när man har registrerar sig som prenumerante till ett nyhetsbrev att det kan ta flera veckor eller till och med månader innen man får någon nyhetsbrev skickat till sin inkorg. Känner du igen detta?
För att motverka denna negativa upplevels och i stället dra nytta av den nya prenumerantens nyfikenhet, de vill ju faktiskt veta mer om er. Därför ska ni skapa ett händelsestyrt utskick som hoppar i väg så fort den nya mottagaren har registrerat sig. Här bör ni hälsa prenumeranten välkommen, be den nya prenumeranten om att lägga till er e-postadress som en betrodd avsändare. Länka det händelsestyrda nyhetsbrevet till ett unikt material. På detta sätt så har ni skapat ett mervärde för den nya prenumeranten.

Kopplat till en AdWords kampanj.

Låt säga att ni använder er av AdWords för att få nya besökare till er hemsida. För att konvertera besökarna till prenumeranter. Då kan ni med fördel leda denna trafik från AdWordskampanjen, direkt till en landningssida som har ett unikt formulär med ett unikt händelsestyrt utskick kopplat till just den kampanjen. Får ni den nya besökaren att registrera sig till ditt nyhetsbrev så kommer du kunna exponera dig en längre tid framöver. Detta är ett beprövat sätt att jobba på och tro mig det fungerar. Svårigheten att få en ny besökare att köpa av dig vid första tillfället är också känd. En ny besökare behöver upp emot sju exponeringar av ditt varumärke eller lika många besök på din sida innan den har byggt upp ett så pass stort förtroende att de vågar handla.

Så fångar vi upp deras e-postsdress har vi möjlighet att få dem tillbaks utan att köpa dem med hjälp av AdWords kampanjer.

« Tillbaka till Händelsestyrda nyhetsbrev