« Tillbaka till Så får du fler prenumeranter till ditt nyhetsbrev.

Marknadsföringsplanen kan hjälpa dig att få fler prenumeranter till ditt nyhetsbrev.

Ditt nyhetsbrev lever till stor del på att du har ett uppdaterat e-postregister. Därför är det av stor betydelse att du är aktiv och samlar in nya prenumeranter till ditt nyhetsbrev. Det skilljer sig lite från bransch till bransch vad som fungerar bra eller vad som gör succé när det kommer till insamling av nya prenumeranter till ditt nyhetsbrev.
Det som verkligen fungerar över alla branscher är när man lägg en marknadsföringsplan och sedan följ den. Din marknadsföringsplan kan bestå av följande punkter.

  1. Se över era prenumerations formulär, är de tillräckligt enkla? Använder vi oss av all den information som vi samlar in eller klarar vi oss med basuppgifterna så som e-post/mobilnummer? Kan vi samla in mer information vid ett senare tillfälle?
  2. Har du en reception eller butik? Sätt då upp ett mål, att varje dag samla in minst tio nya adresser till ditt nyhetsbrev den vägen. Slå ut detta på ett år och vipps så har du ungefär 3500 nya prenumeranter till ditt nyhetsbrev. Tack vare denna åtgärd så kommer du i framtiden ha möjlighet att marknadsföra nya produkter och på så sätt öka din försäljning. Detta är även ett perfekt tillfälle att dra i gång en kundklubb, du kan börja premiera de kunder som skriver upp sig som prenumeranter till ditt nyhetsbrev genom att ge dem förtur till rean, rabatter/lockvaror eller andra kundaktiviteter som du planerar framöver i din marknadsföringsplan.
  3. Har du säljare som är ute på fältet? Då kan vi inte helt utesluta att de har en viss kundkontakt var dag. En del i deras säljprocess bör vara att pitcha nyhetsbrevet. Detta är en perfekt sak att kallprata om innan de kommer fram till det faktiska säljet. Det viktiga är dock att frågan kommer om den tilltänkta kunden även kan tänka sig prenumerera på nyhetsbrevet. Efter som säljaren frågar och förhoppningsvis får ett accept på frågan så kommer nu den tilltänkta kunden finnas med i ert register över nya prenumeranter. Fördelen med detta är att ni kan göra som i exemplet här —> När er säljare fått ett accept på att den nya personen vill bli prenumerant så kommer säljaren att fylla i ett speciella formuläret som bara denna säljaren använder. Till detta formulär så har vi skapat ett unikt utskick som kommer att personifieras med hjälp av den informationen som säljaren kommer att skriva in i formuläret.

Detta är några enkla tips för att få dig att förstå hur enkelt det är att öka prenumeranterna till ditt nyhetsbrev. När du väl sätter det i system så kommer ni att öka era prenumeranter till ert nyhetsbrev. Så därför bör du ta med dessa åtgärder i din marknadsföringsplan.

« Tillbaka till Så får du fler prenumeranter till ditt nyhetsbrev.