« Tillbaka till Så får du fler prenumeranter till ditt nyhetsbrev.

Det bästa med Internet är att allt är mätbart.

Man kan med fördel använda olika registreringsformulär till sitt nyhetsbrev.
Ett till företagets Facebook sida och ett annat till företagets egen hemsida. på detta sätt så får ni bättre koll på vart i från era prenumeranter kommer. Kör ni AdWords kampanjer så ska detta självklart också gå till ett eget unikt registrerings formulär.
Det är dock viktigt att man skapar ett händelsestyrt utskick som hoppar iväg så fort en ny medlem registrerat sig till ditt nyhetsbrev. Gör man detta så på rätt sätt har man mycket större chans att nå ut till den nya medlemmen i framtiden.
Nyhetsbrevet som går ut till den nya medlemmen bör innehålla följande.

  1. En kort introduktion om företaget samt en utgivningsplan.
  2. En förfrågan att lägga till er avsändare adress som betrodd avsändare.
  3. En länk som mottagaren kan klicka på för att fylla i ytterligare uppgifter om sig själv.

Har ni nu olika formulär så gör man bara fler varianter på detta nyhetsbrev och kopplar det till respektive mottagarlista.
På detta sätt för de nya medlemmarna alltid aktuell information från just det erbjudandet som de registrerade sig till.

Mätbart enkelt och effektivt.

« Tillbaka till Så får du fler prenumeranter till ditt nyhetsbrev.