« Tillbaka till Tävlingar i nyhetsbrevet

Man kan med fördel använda sig av tävlingar för att locka fler prenumeranter till sitt nyhetsbrev.

För att få ut ett så optimalt resultat som möjligt bör man gå ut brett för att marknadsföra tävlingen.
Skräddarsy ett tävlings/registreringsformulär som läggs på en lämplig landningssida på er hemsida. Detta formulär kommer att samla in information från de besökare/mottagare som kommer att dela i er tävling.
OBS! Glöm inte att ta med en text där de som skriver in sig titt tävlingen även godkänner att ta emot information från er i framtida marknadsförings aktiviteter samt nyhetsbrev.
Marknadsföring av tävlingen gör man garanterat på bästa sätt genom att gå ut både med postala kampanjer tex. annonser i tidningar eller riktade utskick, lägga upp baners så långt upp till vänster på er hemsida som möjligt för maximal exponering. Ni kan med fördel även ha samma baner på alla era undersidor så att ingen besökare på er hemsida missar att det är en tävling på gång. Gå ut med ett nyhetsbrev till befintliga prenumeranter och få med dem på er tävling.

De närmast kommande nyhetsbreven gör hela skillnaden.

En annan sak som också är mycket viktigt är att utforma en lockande text som uppmuntrar den nya nyhetsbresprenumeranten till att stanna kvar som prenumerant även efter tävlingen är avklarad. Man ska ha i åtanke att det kan var en lite högre avregistreringsfrekvens efter en avklarad tävling då de nyregistrerade mottagarna kanske bara var intresserad av att vinna ett pris och inte lika intresserade av att bli prenumeranter till ert nyhetsbrev.
För att minimera en hög avregistreringsfrekvens så kan man med fördel vid registreringen till tävlingen skriva att man kommer att avslöja vem som har vunnit om tex. tre veckor i ert nyhetsbrev.
Så för att vänja de ny vunna nyhetsbrevs prenumeranterna bör man redan vid registreringen av tävlingen göra klart att till exempel vid det tredje eller fjärde utskicket så kommer man avslöja vem eller vilka vinnarna av tävlingen

« Tillbaka till Tävlingar i nyhetsbrevet